Het is al het hele jaar mooi weer op de beurzen, maar nu ook overduidelijk in het land! Tijdens de maanden juli, augustus en september ga ik in “zomermodus” en zal er niet elke week een nieuwe blog en podcast gepubliceerd worden. De focus verschuift iets meer naar familie, vrienden en (ver)bouwplannen.
Geen paniek, het maandelijkse beursoverzicht blijft gewoon doorlopen. Aan het begin van elke maand kan je nog steeds deze update verwachten. Daarnaast zal ik ook niet aarzelen om ad hoc onderwerpen of updates te publiceren (bvb. het doorbreken van eerder besproken steunpunten of weerstanden).
Als afsluiter nog een update van het dotcom scenario.
Dotcom scenario nog altijd intact
Laatste update over het dotcom scenario vind je hier.
De Nasdaq loopt nog altijd gelijkaardig zoals het verloop eind jaren ‘90, begin 2000.
Ondertussen is er zich ook een nieuwe bull flag aan het vormen.

Mijn verwachting, in lijn met de dotcom vergelijking, is dat de koers hoger gaat. Maar keep it simple:
- Sluiten boven de bull flag is zeer positief
- Sluiten onder de EMA50 en/of Bolinger Band is bearish.
Op korte termijn kan er zeker nog koersflauwte zijn. We zagen eerst de bots tegen de bovenkant van de bull flag en dat viel samen met een ‘island reversal’ patroon. Dat is vaak de voorbode van lagere koersen.

De maand juli is normaliter een sterke beursmaand. Ook dat rijmt met het dotcom 2.0 scenario.
Stel dat het toch neerwaarts keert, dan hou ik nog een kleine slag om de arm bij een slot onder de EMA50 en/of bollinger band op de daggrafiek. Als deze snel herstelt en niet onder de onderkant van de bullflag gaat, is herstel nog mogelijk. Dan zou gelijkaardig zijn aan wat de Nasdaq op de weekgrafiek deed eind maart.

Markthumor


Ik wens jullie een prachtige zomer!
Geldvos 🦊
P.S. Fan van de blog of podcast? Je zou mij een ongelooflijk plezier doen door Geldvos op Spotify te volgen en mij een 5-sterren review te geven. Dank u!

